loading...

آس چارتر

بازدید : 5
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 16:00

دیدنی ها و تفریحات استان زنجان

استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز نامگذاری کرده اند . در ناحیه مرکزی شمال غربی ایران قرار گرفته است . استان زنجان در تابستان آب و هوای خوب و مطبوعی دارد . در طول سال یکی از خنک ترین استانهای ایران به شمار می رود . بنابراین گزینه خوبی برای مسافرت در تابستان گرم است . در این استان علاوه بر آثار تاریخی, مساجد و بناهای قدیمی جاذبه های طبیعی از قبیل آبشارها , رودخانه ها , غار, تالاب ها و روستاهای بکر در این استان وجود دارند . اگر علاقمند به طبیعت گردی دارید حتما در تابستان سری به استان زیبای زنجان بزنید . در این مقاله سعی داریم جاذبه های دیدنی زنجان در تابستان را به شما معرفی کنیم پس در این مقاله با آس چارتر همراه باشید.

تپه باستانی خالصه

تپه باستانی خالصه یکی از مناطق باستانی شگفت‌انگیز و تازه کشف‌شده در خرمدره می باشد . از این منطقه به‌عنوان یکی از معدود محوطه‌‌های باستانی متعلق به دوره نوسنگی و مس یاد شده است که می‌تواند هویت پیشینه تاریخ معماری فلات مرکزی و شمال غربی ایران را در معرض دید شما بگذارد. از مهم‌ترین آثار مکشوف در این تپه می‌توان به ابزارهای سنگی، خمره‌های سفالی تدفین، ظروف سفالی و همچنین دانه‌های گیاهی که بیانگر حاصلخیزی و اشتغال ساکنین این تپه به کشاورزی بوده است ، اشاره کرد. با آس چارتر می توانید بلیط چارتر هواپیما مشهد زنجان خود را در کمتر از سه دقیقه دریافت کنید.

بازدید : 6
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 17:44

شاعری در وصف جشن سده

مرحوم مجدالاسلام برای این جشن باشکوه ایرانی و همبستگی ادیان و مذهب های مختلف شعری را در وصف جشن سده سروده است:

شد موسم جشن سده، ساقی بیا و می بد و از آب آتش‌رسان رسان ما را به نار موقده

بر ما خدا از مکرمت فرموده آتش مرحمت کاین نار پر نور و صفا، دارد هزاران فایده

زین آخشیج پر بها، زین نعمت نقمت‌نما روشن شده تاریک‌ها، ظلمت شده آتشکده

هان ای نگار مهوشم، آبی بزن بر آتشـم من با چنین آبی خوشم همچون یهود از مائده

اشعاری از حکیم فردوسی در وصف پیدایش آتش توسط هوشنگ پیشدادی

دل سنگ گشت از فروغ آذرنگ فروغی پدید آمد از هر دو سنگ

سده نام آن جشن فرخنده کرد یکی جشن کرد آن شب و باده خورد

ز هوشنگ ماند این سده یادگار بسی باد چون او دگر شهریار

آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری هواپیما در مشهد می باشد.

بازدید : 7
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 15:48

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام جزیره ای است که در دو کیلومتری جزیره ی قشم واقع شده و نه کیلومتر طول وشش کیلومترعرض دارد، و مساحت آن در حدود 33/6 کیلومتر مربع است. رفت و آمد به این جزیره تنها بوسیله ی قایق هایی که در این مسیر تردد می کنند ممکن است، و از سه جزیره تشکیل شده است، هنگام قدیم، هنگام نو یا ماشی و غیل. فاصله ی آن تا بندر عباس 43 مایل دریایی و تا قشم 29 مایل دریایی است. این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین کوه آن کوه ناکس است که ارتفاعی در حدود 106 متر دارد. این جزیره به شکل مخروطی ناقص است و در کرانه های جنوبی قشم واقع شده است. در گذشته نام جزیره هنیام یا هنجام بوده است. درادامه آس چارتر شما را با جاذبه های دیدنی جزیره هنگام آشنا می‌ کند. برای سفر به این جزیره زیبا کافی است، بلیط هواپیما قشم را از سایت آس چارترتهیه نمایید و سپس سفرکنید.

بازدید : 5
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 17:45

عمارت و باغ امیر

سمنان بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است، از دیگر این جاذبه ها و بناهای دیدنی عمارت و باغ امیر سمنان است. که از دوران قاجار به یادگار مانده است، این عمارت دارای معماری بی نظیر و زیبایی از دوره صفوی می باشد، و تزئینات بی نظیری از کاشی ها رنگ در آن به چشم می خورد. این عمارت دارای ستون‌های گچی، حوض چند ضلعی آبی رنگ می باشد. همچنین در این عمارت آثار باارزشی همچون تلفن‌های قدیمی، تلفن‌های جنگ جهانی دوم و انواع تلفن‌های هندلی و جود دارد. این عمارت در نزدیکی دروازه ارگ قرار دارد و می توانید به راحتی از آن دیدن نمایید.

اقامت در سمنان

در سفر به سمنان برای بازدید ازجاذبه های این شهر تاریخی نیاز به زمان دارید و شما می توانید شبی را در این شهر اقامت کنید، برای اقامت در این شهر دغدغه ای نخواهید داشت و می توانید از اقامتگاه های بوم‌گردی و یا در هتل‌های مختلف شب خود را سپری کنید، اقامتگاه ها و هتل های این شهر عبارتند از هتل خانه گل سمنان، هتل دربند سمنان، اقامتگاه بوم گردی بابا یعقوب، مهمانسرای جهانگردی سمنان و هتل آپارتمان برج سفید می باشد که می توانید نسبت به بودجه ای که دارید و سلیقه تان برای اقامت آنها را انتخاب کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری هواپیما در مشهد می باشد.

آدرس دروازه ارگ: سمنان، ناسار، میدان دروازه ارگ سمنان

بازدید : 3
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 13:39

جاهای دیدنی یزد

در ادامه جاذبه های دیدنی این شهر کهن و تاریخی را بررسی می کنیم و اطلاعاتی از آنها را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید در سفر به یزد به راحتی از این جاذبه ها دیدن نمایید.

مسجد جامع یزد

یکی از بناهای تاریخی و با ارزش در شهر یزد که از شاهکارهای معماری ایرانی است، مسجد جامع یزد می باشد، این مسجد از محبوب ترین مقاصد گردشگری یزد محسوب می شود، مسجد جامع یزد حدود 900 سال قدمت دارد و در دوره‌های تاریخی گوناگون بنای این مسجد شکل گرفته است، مسجد جامع یزد از زیباترین مساجد تاریخی در ایران که دارای معماری دیدنی و تزیینات باشکوهی می باشد، مسجد جامع یزد حدود ۹۸۰۰ متر مربع مساحت و هفت ورودی دارد، مسجد جامع همچنین دارای گنبد بی نظیر و سردر بلند و کاشی‌ ها و کتیبه‌ های جذابی می باشد. مسجد جامع یزد از سال ۱۳۱۴ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفته است.

آدرس مسجد جامع: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع

میدان ساعت یزد

میدان ساعت از دیگر بناهای تاریخی و از قدیمی‌ ترین برج‌ های ساعت در ایران و جهان می باشد، قدمت این برج به دوره قاجاریه باز می گردد، میدان ساعت از جاهای دیدنی یزد و جاذبه های دیدنی و ارزشمند ایران که به میدان وقت ‌الساعت نیز معروف می باشد، میدان ساعت یک ساختمانی خشتی و به شکل مکعب مستطیل و دارای تزئینات آجری و کاشی ‌کاری‌های منقوش به خطوط آیات، طاق، قوس‌ها و… می باشد، این میدان در تاریخ ۱۳۷۸، با شماره ۲۶۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.بلیط هواپیما تهران یزد را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آدرس میدان ساعت: یزد، خیابان امام خمینی

میدان امیر چخماق یزد

یکی از معروف ‌ترین میدان های یزد میدان امیر چخماق می باشد، قدمت میدان امیر چخماق به قرن نهم هجری دوره تیموری باز می گردد، که توسط امیر جلال ‌الدین چخماق، از سرداران شاهرخ تیموری ساخته شد. این میدان از جاذبه های گردشگری یزد و از تاریخی ترین میدان های کشور محسوب می شود، این میدان در اطراف خود جاذبه های دیدنی بیشمار و معروفی نظیر بازار، تکیه، مسجد و و آب ‌انبار امیر چخماق، قناد خانه، بازار، خانقاه، كاروانسرا، حمام، چاه آب سرد و… در اطراف این میدان قرار گرفته است، میدان امیر چخماق یا امیر چقماق در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است،

بازدید : 1
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 17:09

مسجد چوبی دهکده چوبین؛ نخستین مسجد چوبی جهان

مسجد چوبیِ دهکده چوبین که مشهورترین سازه روستای ملامحمد آقازاده است، نخستین مسجد چوبی جهان است. این مسجد در برابر زلزله مقاوم است و تا ۸ ریشتر لرزش را تاب می آورد که نشان از هوش و دانش سازنده آن دارد. اما شگفتی این مسجد باشکوه و دل انگیز تنها به این ختم نمی‌شود؛ مسجد چوبی علی رغم قرار گرفتن در منطقه ‌ای موریانه خیز، در برابر هجوم موریانه ها مقاوم است و امکان نفوذ به آنها را نمی دهد.دراین مقاله آس چارتر با ارائه

بلیط هواپیما چارتری شما را به دهکده ای بی نظیردر نیشابور می برد باماهمراه باشید.

مهندس حمید مجتهدی یکی از دیدنی ها و تفرجگاه های نیشابور، شهر آرامگاه خیام، را در میان روستای محمدآباد آقازاده بنا کرده و به آن هویت تازه ای داد. دهکده ای چوبی که تمام ساختمانهای آن با چب ساخت شده است. دهکده چوبی، نخستین دهکده اکولوژیکی ایران، روستایی با ساختمانهایی مانند مسجد، رستوران، خانه، موزه و کتابخانه چوبی است که تمام جنبه های زندگی را در بر می گیرد. مهندس مجتهدی با درایت و دانش خود، برای مقابله با موریانه ها، مسجد و دیگر خانه ها و بناهای چوبی را با عایقی که خود ساخته بود مقاوم ساخت. مسجد با سه درب ورودی و پنج پنجره پناه عبادت کنندگان و افتخار اهالی روستاست.

بخش های مختلف دهکده چوبی نیشابور

اینجا با یک شهر کوچک چوبی روبرو هستید، شهری که تمام آن چه را که نیاز دارد را در خود جای داده مثل مسجد چوبی، موزه و کتابخانه، رستوران، فروشگاه و نانوایی، آلاچیق، سوئیتها، فضای سبز و اکوسیستم زیبای روستا به همراه کشورزی و دامپروری که کار و زندگی مردم روستا را شکل می دهد. در این سفرباآس چارترهمراه باشید تا با بخش ها و قسمت های مختلف دهکده چوبی نیشابور آشنا شویم.آس چارتربهترین مرجع رزرو بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

بازدید : 2
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 13:11

کلوپ های غواصی کیش

جزیره کیش یکی از جزایر پیشرفته گردشگری ایران محسوب می شود و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران و سایر کشورها برای بازدید از این جزیره و جاذبه های خاص آن به کیش سفر می کنند. این جزیره انواع جاذبه ها و سرگرمی های متنوع را ارائه می دهد. جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی بسیار زیاد که این جزیره را منحصربفرد کرده است، علاوه بر جاذبه های این جزیره تفریحات و ورزش های آبی مانند پارک های آبی، غواصی، پاراگلایدر کیش، فلای بورد، شاتل، موج سواری و ... نیز دارد. از محبوب ترین تفریحات جزیره کیش غواصی است که استقبال زیادی از این تفریح هیجان انگیز شده است و یکی از فعال ترین و شلوغ ترین تفریحات آبی کیش محسوب می شود. در ادامه آس چارتر با معرفی کلوپ های غواصی کیش اطلاعاتی را در خدمت شما قرار می دهد. آس چارتر همواره سعی دارد بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما ارزان مشهد کیش را در اختیار شما قرار دهد.

بازدید : 7
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 زمان : 15:17

جاذبه های گردشگری شهر نور

نور یکی از شهرهای شمالی کشور از قدیمی ‌ترین نواحی شهرنشین طبرستان می باشد، این شهرستان در گذشته به سولده معروف بوده است. شهرستان نور به دلیل موقیعت و آب و هوا و جاذبه هایی همچون: ساحل دریا، چشمه ها، غارها، کوهستان و آبشارها که دارد، یکی از مهم ‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی در شمال کشور محسوب می شود. در این مقاله آس چارتر شما را با جاذبه های دیدنی و جذاب این شهرستان آشنا خواهد کرد همراه ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران ساری را به راحتی تهیه نمایید.

کاخ تمیشان

یکی از تاریخی ترین بناها که در شمال کشور در شهرستان نور قرار دارد، کاخ تمیشان است، این عمارت یکی از لوکس ترین تفریحگاه سلطنتی دوران پهلوی بوده است، که در فاصله 5 کیلومتری به شهرستان‌ نور واقع شده است. این عمارت باشکوه به‌ دستور اشرف‌ خواهر محمد رضا شاه‌ اشرف الکلوک در دوران‌ سلطنت‌ پهلوی‌ دوم‌ بنا شده است. این بنا دارای معماری و طراحی خاص و منحصربفردی می باشد، این عمارت دارای یک اتاق پذیرایی با دکوراسیون مجلل، استراحتگاه مخصوص دربار شاه، آشپزخانه با لوازم آشپزی کامل و مدرن و حمام می باشد، این عمارت با لوکس ترین و مدرن ترین متریال ها و دکورها طراحی شده که ارزش بسیار بالایی دارد.

آدرس کاخ تمیشان: استان مازندران، کیلومتر 5 شرق شهرستان نور، بنای تاریخی تمیشان

پارک جنگلی نور

از جذاب ترین و دیدنی ترین پارک جنگلی های شهرستان نور، پارک جنگلی نور می باشد که یکی از نمونه پارک‌های جنگلی جلگه‌ای ایران به شمار می رود، پارک جنگلی نور حدود ۳۶۰۰ هکتار وسعت دارد که یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه محسوب می شود، و در سال 1351 توسط حسین سعیدی آشتیانی احداث شد. پارک جنگلی نور مسیر این پارک جنگلی از سمت نور به سمت محمود آباد می باشد، این پارک سر در سنگی دارد، پوشش گیاهی این پارک جنگلی شامل: گونه‌های گیاهی مهمی از جمله توسکا، افرا، ممرز و دمیر آغاجی است، از دیگر گونه های گیاهی بومی این پارک درخت سفيد پلت است که حدود ۲۷۰ هکتار پارک را پوشانده است. این پارک بسیار دیدنی ومنحصربفرد همچنین دارای امکانات تفریحی متعددی می باشد، که می توان به اسب ‌سواری، دوچرخه ‌سواری، راندن موتور‌های چهارچرخ، راهپیمایی، عکاسی و پرنده ‌نگری و همچنین امکانات رفاهی این پارک شامل: رستوران، قهوه خانه، آلاچیق‌های پیک ‌نیک، محوطه بازی کودکان و مسجد می باشد. این پارک همچنین دارای موقعیت مناسب و ارزشمندی می باشد. برای بازدید این پارک زیبا بهترین زمان فصل های بهار و پاییزمی باشد.

آدرس پارک جنگلی نور: مازندران، کیلومتر ۵ نور به محمودآباد

بازدید : 5
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 زمان : 13:14

معرفی جاهای دیدنی ساوه

یکی از شهرهای تاریخی ایران که انارهای خوشمزه و سرخش از معروف ترین سوغات با کیفیت در ایران می باشد، شهر تاریخی ساوه در استان مرکزی است، ساوه دومین شهر بزرگ این استان است و دارای قدمتی هفت هزار ساله می باشد و قدمت آن به دوران ساسانیان باز می گردد. این شهر باستانی دارای جاذبه های تاریخی متعدد و مناطق طبیعی بکر، روستاهای زیبا، چمنزارهای سبز، چشمه‌ سارها، آبشارها، زیارتگاه‌ها، تپه‌های باستانی که دارای قدمت طولانی می باشد. شهر ساوه در زمان های گذشته یکی از مهم ترین شاه راه های برای عبور بازرگانان و تجار بوده و جاده ابریشم از اصلی ترین جاده ها برای عبور آنها بوده است، به همین دلیل در این شهر کاروان سراهای زیادی از جمله کاروانسرای عبدالغفارخان که از تاریخی ترین و جذاب ترین کاروانسرا ها است قرار دارد، ساوه دارای مردمی خونگرم و مهمان نوازی است که هر ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سرتا سر ایران می باشد. آس چارتر بهتریرن مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

قلعه دخترساوه

یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی در ۲۳ کیلومتری جنوب شهر زیبا و باستانی ساوه قرار دارد قیز قلعه یا قلعه دختر می باشد، قلعه دختر ساوه در روبه روی دشت ساوه بر روی صخره بلندی واقع شده است، این قلعه تاریخی از معماری شگفت ‌انگیزی برخوردار می باشد، قلعه دختر از مهمترین آثار معماری کشور و از بناهای تاریخی مکان های دیدنی استان مرکزی در شهر ساوه است، قلعه دختر در میان کوه‌های سرخ رنگ در در روستای متروکه و کوچکی واقع شده است، معماری این قلعه شباهت زیادی به قلعههای منطقه الموت و قهستان دارد و از مصالحی همچون سنگ، آجر و گچ نیم‌ کوب ساخته شده است. این قلعه در گذشته بعنوان عبادتگاه و دژ دفاعی کاربری داشته است، قلعه دختر ساوه دارای فلسفه طولانی از عظمت بنا خود می باشد که تاریخچه ی بسیار جذابی دارد. قلعه دخترساوه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بین‌ المللی در استان مرکزی می باشد. قیز قلعه یا قلعه دخترساوه در سال ۱۳۷۹ با شماره‌ ثبت ۸۶۰۰ در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسیده است.

شهر زیرزمینی آوه

در جنوب شرقی ساوه شهری تاریخی و دیدنی بنام شهر زیرزمینی آوه قرار دارد، که در زمان اردشیر بابکان ساخته شده است، این شهر باستانی دارای بخش های مختلفی همچون: محوطه باستانی، آب انبار قدیمی، کاروانسرای صفوی و آستان مقدس امامزاده عبدالله می باشد. این شهر زیرزمینی بزرگترین محوطه تاریخی استان مرکزی بشمار می رود که حدود 220 هکتار وسعت دارد. شهر زیرزمینی آوه از شهرهای مهم دوره اسلامی بوده که در زمان مغوب به دلایلی ناشناخته متروکه ماند و سال های سال در زیر خاک مدفون ماند. در این شهر تاریخی آثار با ارزشی کشف گردید که قدمت آنها به عصر مفرغ، آهن و دوره میانی اسلامی باز می گردد. کاروانسرای موجود در این شهر دارای وسعتی حدود 2800 مترمربع دارد و قدمت آن به دوره صفوی می رسد. بقعه امامزاده عبدالله نیز که دارای کعکاری بسیار ساده ای می باشد مربوط به دوره سلجوقی است، این شهر تاریخی و باستانی امروزه تحت محافظت پایگاه یگان حفاظت آثار تاریخی می باشد.

بازدید : 3
شنبه 8 ارديبهشت 1403 زمان : 13:59

بیمه نامه مسافرتی خارج از کشور یکی از الزامات سفرهای خارجی به شمار می رود. در صورتی که قدم به کشور دیگری گذاشتید و حوادث و اتفاقات غیر مترقبه ای برایتان پیش آمد، بیمه نامه ای که قبلا خریداری کرده اید، به کمک شما خواهد آمد. این کمک هم شامل جبران هزینه های پزشکی، مفقود شدن بار و مدارک و مشاوره حقوقی خواهد شد. البته لازم به گفتن است که بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا از برخی کشورها الزامیست.

موارد پوشش بیمه مسافرتی خارجی

تمام شرکت های بیمه، بیمه گذار خود را در موارد زیر بیمه می کنند. اگر چه ممکن است سقف تعهدات مالی این شرکت ها با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد:
پرداخت هزینه های پزشکی، بستری و بیمارستان در کشور مقصد
انتقال بیمه شده مصدوم در داخل آن کشور و یا بازگرداندن او به کشور خود در صورت بروز حادثه
بازگشت همراهان مسافر یا انتقال یکی از اعضای خانواده او از ایران به کشور مقصد در صورت بستری شدن او
انتقال جسد متوفی به کشور با هزینه شرکت بیمه
تهیه و ارسال داروهای خاص از داخل ایران
پرداخت هزینه بازگشت به ایران در صورت فوت یکی از اعضای خانواده
پرداخت هزینه ناشی از تأخیر در تحویل بار
پرداخت هزینه صدور نسخه المثنی در صورت گم شدن مدارک شناسایی
ارائه مشاوره های حقوقی در صورت بروز مسئله برای مسافر در کشور مقصد

با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری ارزان هواپیما و رزرو بلیط هواپیما می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

موارد منع پوشش بیمه مسافرتی خارجی

علی رغم پوشش های خاص بیمه های مسافرتی خارجی، مواردی نیز وجود دارند که شرکت های بیمه گذار خود را موظف به پذیرش آنها نمی دانند. بیمه گذار باید بداند که در این موارد، بیمه هیچ گونه مسئولیتی را متقبل نخواهد شد:
در صورت بروز هر گونه بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان و ...
در صورت بروز هر گونه ناآرامی داخلی در کشورها اعم از جنگ، اقدامات تروریستی و فعل و انفعالات هسته ای
بروز حادثه در حین انجام ورزش های حرفه ای و یا ورزش های خطرناک مانند اسکی، صخره نوردی و ...
استفاده از شیوه ها و وسایل غیر معمول حمل و نقل برای سفر
هزینه مرتبط با بیماری هایی که بیمه شده از قبل به آنها مبتلا بوده است.
هزینه اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون
مشکلات به وجود آمده در اثر مصرف ارادی الکل، دارو یا مواد مخدر
مشکلات ناشی از بیماری های شیوع یافته در کل جهان
اقدامات توانبخشی، پروتزها و وسایل توانبخشی مانند عینک و عصا

آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 232
  • بازدید کلی : 232
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه